Sider

18. jan. 2010

Peis

I mitt nye hjem, har jeg fått peis. Det var også bittelitt av grunnen til at jeg så gjerne ville bo i nettopp denne leiligheten. Jeg elsker åpne peiser, og har alltid hatt lyst på det.



For meg var den sprengkulda som kom her på østlandet kjærkommen, for da MÅTTE jeg fyre i peisen for å holde varmen. He he!
Jeg ble ganske sur og en smule deppa, da det viser seg at det er dårlig trekk i pipa. Og at jeg faktisk føler at jeg er litt på speiderleir når jeg fyrer. Det er ikke mye røyk som siver inn. Men akkurat nok til at jeg blir litt småkvalm. Og DET er pokker så irriterende.
Jeg har fyr i peisen her nå, litt små kvalm, men det ser ut til at bjørkeveden jeg har hamstret er bedre enn blandingsveden jeg hadde først. Den ryker ikke så mye, så jeg krysser fingre for at det er løsningen. For fyr i peisen skal jeg ha når jeg først har mulighet.

Det kommer flere bilder fra min ikke akkurat bloggverdige leilighet etter hvert. ;-)

Ingen kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin