Sider

1. des. 2008

Symaskin

Jeg ønsker meg symaskin av min kjære samboer til jul. Kanskje en litt mer ny og fancy en enn akkurat denne, men en symaskin.
Jeg kan ikke sy. Men det kan læres. Jeg lærte nemlig å hekle på youtube, så da skal jeg nok lære meg å sy også! Har så lyst til å lage puter, duker og annet stæsj selv. Bare det å kunne legge opp en bukse eller noen gardiner selv er jo himmelriket. Jeg sliter med for lange bukser bestandig, og det ser jo helt fjernt ut. Men får de jo aldri sydd opp. Kan liksom ikke løpe til svigermor hver gang heller. Henne kan jeg gå med gardiner til. Snille, snille svigermor.
SÅ! Jeg prøver å finne en maskin som ikke koster det hvite i øyet, og som samtidig er bra. Beklageligvis er jeg av typen som bare elsker gadgets, og bruksanvisninger, så jo mer avansert jo bedre. Sånn er det bare. Så jakten på symaskin er i gang. Jeg tenkte jeg skulle stilt et spørsmål i et eller annet forum. Det hjelper nok på.

Siden jeg nevnte Youtube litt lenger oppi her, så vil jeg anbefale det på det varmeste til folk som ønsker å lære noe. Det er faktisk helt genialt. Jeg lærte som sagt å hekle der inne, fiiine bestemorruter og blomster. Ja, ganske fornøyd. Holder på med et stort, deilig teppe i ull nå. Men i min nyervervede hekle iver, heklet jeg på meg starten på en betennelse i armen. Så teppet har tatt litt lenger tid enn jeg trodde. Men ferdig skal det bli!
Det er moro med håndarbeid. Har alltid likt å pusle med sånt.
En annen ting jeg har brukt Youtube til er å f.eks lage mat. Jeg er en skikkelig stor fan av Indisk mat, som jeg kommer til å blogge om senere, så jeg har snappet opp noen artige triks der inne.
Pynte kaker på skikkelig amerikansk vis har jeg også gjort, med litt guidance fra youtube så fikser man det meste.
Så nytt ordtak på må bli; If you cant fix it with youtube, you cant fix it at all!




Ingen kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin