Sider

1. des. 2008

Steminger... Akkurat nå snør det ute, og jeg koser meg med å lese blogger og drikke gløgg. Det vil si, mandler med gløgg. Jeg drikker gløgg hele året jeg. Det er noe av det beste jeg vet nemlig. Så jul eller ikke jul, gløgg må til.
Bildet er tatt nå nettopp fra spisestuen. Til å elske den lyse, lette stilen, så vil nok mange bli forundret over hvor "mørkt" det er hjemme. Men det skal det bli forandringer på. Min samboer nekter å bo i et dukkehus som han kaller det, så vi må møtes på midten. Så det blir en skikkelig miks hjemme hos oss. Hytta derimot, som er huset i mitt hjerte, får ingen nåde. Der er det lyyyyst og fint! Og finere skal det bli. Hytta er det beste stedet jeg vet om i hele verden, skulle helst ha bodd der. Men jeg får nøye meg med de 6 mnd i året jeg får nyte der. Og de nytes!






Dette er lysekronen vi har i spisestuen. Den er som dere ser rød (!). Ikke for det, det er faktisk fint til veggene som er lasert i en merklig brunrød farge. Men nå blir forhåpentligvis både krona og veggene hvite til våren. Jeg har egentlig litt lyst til å prøve å irre krona, men vet for lite om hvordan jeg gjør det. Så må etterforske litt. Eller så tar jeg bare folie rundt alle prismer osv og spraylakker den hvit. Det tror jeg blir fint!

Så det blir en del prosjekter i huset fremover. Verst er kjøkkenet som er i skikkelig bondefarger. Selve innredningen er fin, men den er blå og veggene bonderød. Det har stått sånn siden sambo kjøpte huset og bygget alt nytt innvendig, ca 15-16 år siden. Så det er på høy tid med litt fornyelse her!

Men ting tar tid. Det skal jo tross alt være husfred også. ;-)



Ingen kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin