Sider

14. juli 2009

En uoppdaget perle, rett utenfor døra!

Forrige kvelden var jeg ute å gikk meg en liten tur.
Jeg bor rett ved akerselva, og har også vokst opp ved den. Elva har alltid spilt en rolle i livet mitt, på ulike måter. Desverre har den hatt, og forsåvidt har, et dårlig rykte. Både ved at den er forsøplet og ikke like trygg å ferdes langs.
Nederst ved byen er det vel desverre fortsatt et faktum, men du verden hvordan de har tatt tak i ting lenger opp. Som ved Nydalen, hvor jeg bor.
Helt fantastisk hvor fint det er blitt her de siste årene.
Jeg husker hvordan det var da jeg var liten jente, og hele Nydalen var spikverk. Begge mine besteforeldre jobbet der, og jeg syklet ivrig rundt på Pink Panter sykkelen min, og var med mormor på jobben.

Nå er det bare en liten del igjen av spikerverket, og det er ikke lenge før det forsvinner heller. Nydalen har vokst seg til å bli en liten by i byen, med BI, hotell, restauranter, store leilighetskomplekser, butikker. Og vi er faktisk så heldig å ha hus midt i alt dette.
Så forrige kvelden da, når jeg var ute å gikk. Dukker det plutselig opp et fantastisk BADESTED av alle ting i elva. Rett utenfor døra mi omtrent. Hvor de har laget basseng og murt opp slik at det både er dypt og grunt. Helt fantastisk! Nytt av året må det være, for jeg har ikke sett det før.
Gjett om junior ble glad!

Så nå har vi nettopp vært der og badet. Vel, ikke jeg. Det var litt kaldt. Men Lucas hoppet og koste seg som bare en 7 åring kan!

Det er faktisk ikke så rent lite luksus spør du meg!




(klikk på bildet hvis du vil se det større)

Ingen kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin