Sider

16. juni 2009

Hagedag

I dag har jeg jobbet mange timer i hagen. Leser til en eksamen jeg skal ha kl. 10.00 i morgen tidlig, så jeg trengte et lite avbrekk. Bare det å klippe gress hjelper så utrolig mye på hvordan det ser ut. Og jeg er vel en av de få som liker å klippe gress. Det lukter himmelsk og det blir så utrolig fint! En runde med kantklippern ble det også. Nå er det rens av dammen som står for tur, den tok jeg ingen bilder av, for den ser ikke ut etter gresset ble klipt.

048

Vi har et dødt plommetre som fortsatt står i hagen er og klatrestativ for en utrolig nydelig klematis med stooore mørke lilla blomster. Jeg håper det aldri faller ned, og vuderer å støtte det opp. Det er så nydelig når klematisen slynger seg rundt den. Den er på vei nå, må snart begynne å surre den rundt stammen.

050 049

Herlig farge! Trodde den var død, men du verden som den har kviknet til liv igjen!

052

Det er ikke mye blomster i hagen i år. Vi er mest på hytta og da er det ikke så mye vits å plante så mye hjemme. Men neste år skal hagen legges om til en litt mer praktisk en, med mye mer stauder enn det som er nå. Sånn at det faktisk er litt fint her også.

Vinranken vår begynner å bli skikkelig stor, og den kommer til å bære mye druer i år også. Druene er blå, og faktisk så er de gode. Hvis de får nok varme og sol, så er de søte når høsten kommer. I fjor tror jeg ikke at jeg fleiper når jeg sier at vi plukket ned rundt et par kilo med druer. Planen er å bygge støtte til den, slik at ranken blir tak over terrassen, og ikke pavlijong som vi har nå.

053 054

Jeg er nesten ferdig med den gamle dragen min også. Tror den blir veldig fin asså. Ikke helt bestemt meg for hva slags stoff og farge jeg skal trekke den om i. Kom gjerne med forslag!

044

046 047

Mangler ett strøk med maling både på dragen og på et av de små bordene jeg kjøpte i vinter. Det går ikke akkurat fort i svingene på malingsfronten her i huset… ikke min favoritt aktivitet akkurat…

043

Da er det bare å håpe at det kommer litt mer varme snart. Jeg flytter ut på hytta for sommern til torsdag, og da vil jeg at sommern skal komme! :-)

Ingen kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin