Sider

2. feb. 2009

Det går mot våååår!

I Oslo er det veldig kaldt i dag, men knallblå himmel og sol! Februar har kommet, og da er det ikke så lenge igjen til våren kommer heller. Favoritt årstiden min! Det lukter så godt, og jeg får masse energi av å se alt spire og gro. Hodet mitt bobler over av ideer, og jeg ønsker meg flere timer i døgnet til bursdagen min.

foto_tussilago

Mest av alt gleder jeg meg til å åpne hytta igjen. Jeg bor stort sett der hele sommern og litt utpå høsten. Dagens løsninger gjør det heldigvis mulig for meg å jobbe fra hvor jeg ønsker. Og det er ingen balsam som er bedre for sjelen enn å våkne ved sjøen.
I år kommer hytta til å gjennomgå en total forandring innendørs. Alt er veldig maritimt der nå, og det begynner jeg å bli lei. Så nå blir den blå sofaen byttet ut med hvitt trekk (takk gud for Ikea finnes), og inn kommer pasteller. Tror jeg. Ikke helt bestemt meg. Må prøve litt forskjellig tror jeg. Har tenkt å sy en del puter til både inne og ute.

Sånn ser det ut i stuen nå:

n581975148_278278_5990

Jeg er også på jakt etter noen nye lamper på veggene, men ikke funnet noen fine enda. Har en liten gjestehytte også som får arve alt fra hovedhuset.
Bordet skal vekk, må bare finne et annet fint et først. Det sto nemlig der fra de forrige eierne. Og jeg tror nok sofaen blir fylt med putene fra Petit Craupaud. Jeg elsker den isgrønne fargen.

Kjøkken innredningen skal males (det er blått det også!), og badet skal males. Vi har prioritert uteområdet de siste årene, da tomta var veldig gjengrodd. I tillegg til veien som vi har laget. Det var nemlig ingen vei helt opp til hytta da vi overtok. Og det har tatt veldig med tid. Den er fortsatt ikke helt ferdig. Og i år må den ene gjestehytta tas, der er nemlig gulvet pill råttent, og man tråkker snart igjennom. Og det er litt kjedelig.

n581975148_278290_9427

I fjor sommer åpnet det kafé nede på stranda. Så nå kan man kjøpe seg en kaffe og en avis mens man ligger der nede og bruner seg. Eller en burger, og kanskje en kald øl senere på dagen. Bare håper de har klart å overleve en vinter uten alle badegjestene. Jeg vet hvertfall at jeg skal støtte de veldig denne sesongen! :)

n581975148_90491_8023

Bildet over er tatt fra terrassen på hytta, full kontroll. :-)

Jeg kan nesten ikke vente!!

 

Ønsker alle en fiiiin dag!

3 kommentarer:

Randi sa...

HEIA PÅ DU !!!


Takker deg for helsinga!! Ja eg prøver og prøver den blogg greia,men......sukk!
ÅÅÅÅ no vart eg kjempe glad,det var ei god melding å få no :-)Ja det skal du vite at når "bildet"kjem skal eg vise det på bloggen ja;))La akkurat inn nytt innlegg no;))
Har du hytte du da ? :o) Hoi...da har du å fixe på :-)
Da høyrest oss!!
Ha ein fin fin dag du og!!
Klem!

Marias skriblerier sa...

Heldig du, som har hytte! Må være herlig å kunne trekke seg tilbake på et slikt sted. Og du, blir sikkert knallgøy å gi hytta en makeover :)

Belin bloggen sa...

Ja, det er helt fantastisk. Trives bedre der enn hjemme! Og det skal bli spennende å se hvordan det blir etterhvert! :-)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin